Poetry slam... Min dikt ;)

Lycklig för stunden

Den lyckliga stunden
När jag är i din famn
Jag står vid avgrunden
Och viskar ditt namn

Jag släpper aldrig taget
Om din hand
Det känns som rena slaget
När kärleken rinner ut till sand

Att få se dig lida
Det gör ont
Jag står alltid vid sin sida
Även om det känns tomt

Det är tystnaden som hörs mest
Det är känslan som är smärta
Att veta vad som för mig är bäst
Vad som är bra för mitt hjärta

Om natten när tystnaden tar över
Är jag ensam fastän du är där
Att få se solen le är allt jag behöver
Hur ska det gå när det känns såhär?

Morgonen därpå
Låtsas vi som om inget har hänt
Du kommer aldrig förstå
Att dörren bara står på glänt

När jag väl fått dig att inse
Att vi inget har kvar
Är det då någon idé?
Ska vi då ta det på allvar?

Det är svårt att bli kär
Och behöva vara bunden
När man bara är
Lycklig för stunden

Av: Victoria Lundqvist R Sp10b


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0