Läxa - Dikter

Genom fönstret såg jag med nöd och näppe en främling där utanför

Nöd och lust
En främling
Titta genom fönstret
Och skåda
Världen utanför

 

Jag gick tre steg framåt. Vattnet forsade in i mina fotspår och sköljde bort dem.

Vatten
Sköljer bort
Forsar framåt
Tre steg
Och mina fotspår
Suddas långsamt bort

 

Sprickorna i asfalten påminde mig om sprickorna i dig

Jag tittar ner
På asfalten
Sprickorna jag funnit
Inom mig
Var en påminnelse
Om dig

 

Den vackraste natten var den natt jag dog

Natten
Som döden
Natten
Mörk och kall
Ändå är den vacker
Och den enda anledningen
Är du

 

När det starka ljuset bländar
Vet man att det är morgon
När fåglarna vackert kvittrar
Förstår man att det snart blir vår
Men trots det är det något i vägen
Att våga visa vart man står


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0