Mina egna dikter

Heej på er! Nu är det så här att vi håller på med dikter i skolan så jag ska lägga upp dom som jag har gjort!

Den lyckliga stunden
När jag är i din famn
Den sanna känslan
När jag dig fann

Jag släpper aldrig taget
Om din hand
Men kärleken rinner snart
Ut till sand


När man väntar på att någon ska knacka på dörren
När man väntar på att någon ska stiga in
När man väntar på att orden ska komma
När man väntar på att få säga det man vill
Tre viktiga ord
Jag älskar dig


Jag skulle vilja krama om dig
Jag skulle vilja bli din
Jag skulle vilja hålla ditt hjärta
Jag skulle vilja berätta allt
Men kärleken är en smärta


Om natten
När det drar kallt om benen
Du är inte längre här
Tankar omfamnas av drömmar
Om natten


Din hand är som en silkeslen tygbit
En tygbit är som en mjuk kudde
En kudde är som din famn när du kramar mig


Solen log sitt breda leende
Och månen lämnade plats med överseende
Allting har en mening
Och vår kärlek den är enig


Okej jag vet att jag bara skriver om kärlek typ men det är det enklaste och det roligaste att skriva om :P

HA DET!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0